Трофимов Б.В. Понятие моушен-дизайна и области его применения
Трофимов Б.В. Понятие моушен-дизайна и области его применения
Образец ссылки на эту статью: Трофимов Б.В. Понятие моушен-дизайна и области его применения // Бизнес и дизайн ревю. 2024. № 3 (35). С. 106-114.
УДК 7.05
ПОНЯТИЕ МОУШЕН-ДИЗАЙНА И ОБЛАСТИ ЕГО ПРИМЕНЕНИЯ
Трофимов Борис Владимирович
АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна», г. Москва, Россия (129090, г. Москва, Протопоповский переулок, 9), профессор кафедры дизайна, bortrofimov@gmail.com
Аннотация. Статья выполнена в рамках научно-исследовательской работы «Формирование общих принципов моушен-дизайна для цифровой среды», выполняемой в АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна» в 2024 г. В статье раскрыто понятие моушен-дизайна, показаны его возможности для креативной сферы, сформулированы его основные цели. Дан краткий анализ работ, посвященных моушен-дизайну. Цель исследования: показать перспективы и области применения моушен-дизайна, как стремительно развивающейся дизайнерской сферы. Методы исследования: историко-хронологический анализ; сравнение и аналогия; структурно-графический анализ. Основной научный результат: показаны возможности использования моушен-дизайна в таких сферах, как реклама, маркетинг, телевидение, кинематограф, образование, веб-дизайн, социальные сети, архитектура, строительство, медицина.
Ключевые слова: моушен-дизайн; анимация; Институт бизнеса и дизайна; реклама.
THE CONCEPT OF MOTION DESIGN AND THE AREA OF ITS APPLICATION
Trofimov Boris Vladimirovich
Institute of Business and Design (B&D), Moscow, Russia (129090, Moscow, Protopopovskiy lane, 9/1), Professor of the Department of Design, bortrofimov@gmail.com
Abstract. The article was carried out as part of the research work “Formation of general principles of motion design for the digital environment”, carried out at the ANO VO “Institute of Business and Design” in 2024. The article reveals the concept of motion design, shows its possibilities for the creative sphere, and formulates its main goals. A brief analysis of works devoted to motion design is given. Purpose of the study: to show the prospects and areas of application of motion design as a rapidly developing design field. Research methods: historical and chronological analysis; comparison and analogy; structural-graphical analysis. Main scientific result: the possibilities of using motion design in such areas as advertising, marketing, television, cinema, education, web design, social networks, architecture, construction, medicine are shown.
Keywords: motion design; animation; Institute of Business and Design; advertising.
Полный текст статьи
УДК 7.05
ПОНЯТИЕ МОУШЕН-ДИЗАЙНА И ОБЛАСТИ ЕГО ПРИМЕНЕНИЯ
Трофимов Борис Владимирович
АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна», г. Москва, Россия (129090, г. Москва, Протопоповский переулок, 9), профессор кафедры дизайна, bortrofimov@gmail.com
Аннотация. Статья выполнена в рамках научно-исследовательской работы «Формирование общих принципов моушен-дизайна для цифровой среды», выполняемой в АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна» в 2024 г. В статье раскрыто понятие моушен-дизайна, показаны его возможности для креативной сферы, сформулированы его основные цели. Дан краткий анализ работ, посвященных моушен-дизайну. Цель исследования: показать перспективы и области применения моушен-дизайна, как стремительно развивающейся дизайнерской сферы. Методы исследования: историко-хронологический анализ; сравнение и аналогия; структурно-графический анализ. Основной научный результат: показаны возможности использования моушен-дизайна в таких сферах, как реклама, маркетинг, телевидение, кинематограф, образование, веб-дизайн, социальные сети, архитектура, строительство, медицина.
Ключевые слова: моушен-дизайн; анимация; Институт бизнеса и дизайна; реклама.
THE CONCEPT OF MOTION DESIGN AND THE AREA OF ITS APPLICATION
Trofimov Boris Vladimirovich
Institute of Business and Design (B&D), Moscow, Russia (129090, Moscow, Protopopovskiy lane, 9/1), Professor of the Department of Design, bortrofimov@gmail.com
Abstract. The article was carried out as part of the research work “Formation of general principles of motion design for the digital environment”, carried out at the ANO VO “Institute of Business and Design” in 2024. The article reveals the concept of motion design, shows its possibilities for the creative sphere, and formulates its main goals. A brief analysis of works devoted to motion design is given. Purpose of the study: to show the prospects and areas of application of motion design as a rapidly developing design field. Research methods: historical and chronological analysis; comparison and analogy; structural-graphical analysis. Main scientific result: the possibilities of using motion design in such areas as advertising, marketing, television, cinema, education, web design, social networks, architecture, construction, medicine are shown.
Keywords: motion design; animation; Institute of Business and Design; advertising.
Полный текст статьи