Мальцева Е.С. Продакт-плейсмент: проблема классификации
Мальцева Е.С. Продакт-плейсмент: проблема классификации
Образец ссылки на эту статью: Мальцева Е.С. Продакт-плейсмент: проблема классификации // Бизнес и дизайн ревю. 2024. № 3 (35). С. 14-23.
УДК 659.19
ПРОДАКТ-ПЛЕЙСМЕНТ:ПРОБЛЕМА КЛАССИФИКАЦИИ
Мальцева Елена Сергеевна
АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна», Москва, Россия (129090, Москва, Протопоповский переулок, 9), зав. кафедрой менеджмента и маркетинга, кандидат экономических наук, доцент, Maltsevs1@mail.ru
Аннотация. Статья выполнена в рамках научно-исследовательской работы «Продакт-плейсмент как средство коммуникации брендов с потребителями», выполняемой в АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна» в 2024 г. Цель исследования: сделать обзор различных классификаций продакт-плейсмента как рекламной технологии. Методы исследования: анализ, синтез, индукция, метод научного наблюдения и описания, сопоставления и классификации эмпирического материала. Представлены различные виды продакт-плейсмент, приведены психологические модели интеграции бренда в конкретное художественное произведение: суггестивная модель и социально-психологическая модель. Сделан вывод о том, что в процессе рекламной деятельности необходимо создавать ненавязчивую рекламу товара, которая не отвлекает основное внимание зрителей от сюжета, что будет не только положительно влиять на имидж компании, но и обеспечит финансовую выгоду.
Ключевые слова: реклама; рекламная деятельность; продакт-плейсмент; классификация; бренд.
PRODUCT PLACEMENT: CLASSIFICATION PROBLEM
Maltseva Elena Sergeevna
Institute of Business and Design (B&D), Moscow, Russia (129090, Moscow Protopopovskiy lane, 9), candidate of economic Sciences, The Head of the Department of Management and Marketing, Maltsevs1@mail.ru
Abstract. The article was carried out as part of the research work “Product placement as a means of communication between brands and consumers”, carried out at the Institute of Business and Design in 2024. The purpose of the study: to review the various classifications of product placement as an advertising technology. Research methods: analysis, synthesis, induction, method of scientific observation and description, comparison and classification of empirical material. Various types of product placement are presented, psychological models of brand integration into a specific work of art are given: a suggestive model and a socio-psychological model. It is concluded that in the process of advertising activities it is necessary to create unobtrusive product advertising that does not distract the main attention of viewers from the plot, which will not only have a positive effect on the company’s image, but will also provide financial benefits.
Keywords: advertising; Advertising activity; product placement; classification; brand.
Полный текст
УДК 659.19
ПРОДАКТ-ПЛЕЙСМЕНТ:ПРОБЛЕМА КЛАССИФИКАЦИИ
Мальцева Елена Сергеевна
АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна», Москва, Россия (129090, Москва, Протопоповский переулок, 9), зав. кафедрой менеджмента и маркетинга, кандидат экономических наук, доцент, Maltsevs1@mail.ru
Аннотация. Статья выполнена в рамках научно-исследовательской работы «Продакт-плейсмент как средство коммуникации брендов с потребителями», выполняемой в АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна» в 2024 г. Цель исследования: сделать обзор различных классификаций продакт-плейсмента как рекламной технологии. Методы исследования: анализ, синтез, индукция, метод научного наблюдения и описания, сопоставления и классификации эмпирического материала. Представлены различные виды продакт-плейсмент, приведены психологические модели интеграции бренда в конкретное художественное произведение: суггестивная модель и социально-психологическая модель. Сделан вывод о том, что в процессе рекламной деятельности необходимо создавать ненавязчивую рекламу товара, которая не отвлекает основное внимание зрителей от сюжета, что будет не только положительно влиять на имидж компании, но и обеспечит финансовую выгоду.
Ключевые слова: реклама; рекламная деятельность; продакт-плейсмент; классификация; бренд.
PRODUCT PLACEMENT: CLASSIFICATION PROBLEM
Maltseva Elena Sergeevna
Institute of Business and Design (B&D), Moscow, Russia (129090, Moscow Protopopovskiy lane, 9), candidate of economic Sciences, The Head of the Department of Management and Marketing, Maltsevs1@mail.ru
Abstract. The article was carried out as part of the research work “Product placement as a means of communication between brands and consumers”, carried out at the Institute of Business and Design in 2024. The purpose of the study: to review the various classifications of product placement as an advertising technology. Research methods: analysis, synthesis, induction, method of scientific observation and description, comparison and classification of empirical material. Various types of product placement are presented, psychological models of brand integration into a specific work of art are given: a suggestive model and a socio-psychological model. It is concluded that in the process of advertising activities it is necessary to create unobtrusive product advertising that does not distract the main attention of viewers from the plot, which will not only have a positive effect on the company’s image, but will also provide financial benefits.
Keywords: advertising; Advertising activity; product placement; classification; brand.
Полный текст