Ермолаева Д.С. Роль фотоискусства в современной рекламе
Ермолаева Д.С. Роль фотоискусства в современной рекламе
Образец ссылки на эту статью: Ермолаева Д.С. Роль фотоискусства в современной рекламе // Бизнес и дизайн ревю. 2024. № 1 (33). С. 94-102.
УДК 77.03
РОЛЬ ФОТОИСКУССТВА В СОВРЕМЕННОЙ РЕКЛАМЕ
Ермолаева Дарья Сергеевна
АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна», Москва, Россия (129090, Москва, Протопоповский переулок, 9), студентка 1 курса, darya_ermo@mail.ru
Аннотация. Статья представляет результаты исследовательского проекта, посвященного роли фотоискусства в современной рекламе. Она подчеркивает важность рекламной фотографии как инструмента для привлечения внимания и продвижения товара, услуги, личности или даже мероприятия. В условиях информационного перенасыщения, создание эффективного PR образа становится сложной задачей. Коммерческий фотограф должен мыслить нестандартно, преодолевать каноны и рамки, чтобы создать запоминающиеся и цепляющие изображения. Основная цель рекламной фотографии – создать эффект особенности и уникальности повседневных вещей, убедить зрителя в их ценности, что именно это ему нужно. Успешная рекламная фотография должна быть не только визуально привлекательной, но и вызывать интерес у зрителя. Также представлены различные виды коммерческой фотографии, такие как имиджевая, предметная, интерьерная, модная, политическая и репортажная, каждая из которых имеет свои особенности и цели. Несмотря на множество различий между этими видами съемок, у них есть единая основа – навык фотографа передать нужную эмоцию до потребителя. На плечах фотографа лежит большая ответственность, его работа имеет огромное влияние не только на успешность самих брендов, но и на жизнь потребителей.
Ключевые слова: фотография; фотоискусство; реклама; рекламная фотография; коммерческая фотография.
THE ROLE OF PHOTO ART IN MODERN ADVERTISING
Ermolaeva Daria Sergeevna
Institute of Business and Design (B&D), Moscow, Russia (129090, Moscow Protopopovskiy Lane, 9), student, darya_ermo@mail.ru
Abstract. The article presents the results of a research project on the role of photography in modern advertising. She emphasizes the importance of advertising photography as a tool for attracting attention and promoting a product, service, personality or even an event. In conditions of information oversaturation, creating an effective PR image becomes a difficult task. A commercial photographer must think outside the box, pushing past the norms and boundaries to create memorable and compelling images. The main goal of advertising photography is to create the effect of specialness and uniqueness of everyday things, to convince the viewer of their value, that this is exactly what he needs. Successful advertising photography should not only be visually appealing, but also arouse the interest of the viewer. Also presented are various types of commercial photography, such as image, product, interior, fashion, political and reportage, each of which has its own characteristics and goals. Despite the many differences between these types of shooting, they have a common basis - the photographer’s skill to convey the desired emotion to the consumer. A photographer has a great responsibility on his shoulders; his work has a huge impact not only on the success of the brands themselves, but also on the lives of consumers.
Key words: photography; photographic art; advertising; advertising photography; commercial photography.
Полный текст статьи
УДК 77.03
РОЛЬ ФОТОИСКУССТВА В СОВРЕМЕННОЙ РЕКЛАМЕ
Ермолаева Дарья Сергеевна
АНО ВО «Институт бизнеса и дизайна», Москва, Россия (129090, Москва, Протопоповский переулок, 9), студентка 1 курса, darya_ermo@mail.ru
Аннотация. Статья представляет результаты исследовательского проекта, посвященного роли фотоискусства в современной рекламе. Она подчеркивает важность рекламной фотографии как инструмента для привлечения внимания и продвижения товара, услуги, личности или даже мероприятия. В условиях информационного перенасыщения, создание эффективного PR образа становится сложной задачей. Коммерческий фотограф должен мыслить нестандартно, преодолевать каноны и рамки, чтобы создать запоминающиеся и цепляющие изображения. Основная цель рекламной фотографии – создать эффект особенности и уникальности повседневных вещей, убедить зрителя в их ценности, что именно это ему нужно. Успешная рекламная фотография должна быть не только визуально привлекательной, но и вызывать интерес у зрителя. Также представлены различные виды коммерческой фотографии, такие как имиджевая, предметная, интерьерная, модная, политическая и репортажная, каждая из которых имеет свои особенности и цели. Несмотря на множество различий между этими видами съемок, у них есть единая основа – навык фотографа передать нужную эмоцию до потребителя. На плечах фотографа лежит большая ответственность, его работа имеет огромное влияние не только на успешность самих брендов, но и на жизнь потребителей.
Ключевые слова: фотография; фотоискусство; реклама; рекламная фотография; коммерческая фотография.
THE ROLE OF PHOTO ART IN MODERN ADVERTISING
Ermolaeva Daria Sergeevna
Institute of Business and Design (B&D), Moscow, Russia (129090, Moscow Protopopovskiy Lane, 9), student, darya_ermo@mail.ru
Abstract. The article presents the results of a research project on the role of photography in modern advertising. She emphasizes the importance of advertising photography as a tool for attracting attention and promoting a product, service, personality or even an event. In conditions of information oversaturation, creating an effective PR image becomes a difficult task. A commercial photographer must think outside the box, pushing past the norms and boundaries to create memorable and compelling images. The main goal of advertising photography is to create the effect of specialness and uniqueness of everyday things, to convince the viewer of their value, that this is exactly what he needs. Successful advertising photography should not only be visually appealing, but also arouse the interest of the viewer. Also presented are various types of commercial photography, such as image, product, interior, fashion, political and reportage, each of which has its own characteristics and goals. Despite the many differences between these types of shooting, they have a common basis - the photographer’s skill to convey the desired emotion to the consumer. A photographer has a great responsibility on his shoulders; his work has a huge impact not only on the success of the brands themselves, but also on the lives of consumers.
Key words: photography; photographic art; advertising; advertising photography; commercial photography.
Полный текст статьи